marți, 20 noiembrie 2012

O calda salata de Quinoa

Stiu ca n-am descris inca acet ingredient si ca nu l-am prezentat insa am sa va dau intai o reteta cu quinoa si apoi promit ma revansez cu un material legat de aceasta pseudocereala provenita de pe tarmurile continentului amerindian.

Pentru aceasta reteta am folosit quinoa rosie , ea se gaseste in mai multe variante, alba neagra sau rosie( tre sa va spun ca amestecand aceste 3 culori in salatele sau in preparatele cu quinoa veti face o adevarata senzatie)....

Afara frigul incepe sa creasca tot mai mult si langa soba ( sau calorifer depinde de fiecare) o astfel de salata calda vine numai bine sa bucure intreaga fiinta, caci nu e doar calda mai e si dulce....

Salata de Quinoa cu nuci, mure si scortisoara


Aveti nevoie de :
1 cana de apa
1 cana de lapte 
200 gr quinoa rosie( nu este obligatoriu poate fi si alba)
200gr mure sau zmeura sau amestec
2 linguri sirop de agave( sau miere) 
1/2 lgt scortisoara
un praf de ienibahar
putina sare
nuca

Amestecati apa cu laptele si adaugati quinoa, aduceti totul la punctul de fierbere apoi la un foc mic lasati sa fiarba pana boabele de  quinoa se desfac in modul lor caracteristic( o sa intelegeti cum cand o sa le vedeti pt cei care nu stiu) si majoritatea lichidului este absorbit, luati de pe foc si mai lasati circa 8 minute acoperit. Adaugati condimentele si fructele de padure si amestecati cu grija, asezati in boluri si deaspura presarati nuci zdrobite( eu am avut cateva pecane dar sincer prefer nuca romaneasca) si mierea lasand-o sa cuprinda intreaga compozitie. Mancati cald langa un pahar de kombucha.



Laptele il puteti inlocui pentru a face acest preparat vegan cu lapte din cereale sau seminte , se gasesc destule optiuni pe piata, sau il puteti face voi in casa :).

Pofta sa va fie slujbasul nevoii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu