duminică, 18 noiembrie 2012

Povesti sau fapte....

O ipostaza interesanta aceea de a te afla in fata unei alegeri....sa spui oamenilor despre mancare una sau alta sau sa gatesti mancare intr-un fel sau altul ....

Cum percepeti ....de fapt percepeti diferenta?....e uriasa si totusi sunt doua actiuni contrare aparent, desi daca stam si ne adancim in acesta intrebare descoperim cum incet incet gatitul este ceea ce sta in spatele povestilor ....si da putem spune ca vorba si povestea te indeamna la fapta, dar totusi pe ce e fundamentata oare povestea daca nu pe experienta directa intai de toate....se poate naste oare vrun cuvant din pieptul omenesc fara a fi ajuns acesta intai fapta....

Privesc cuvintele ca niste oglinzi, ele sunt niste oglindiri ale faptelor omenesti, si e drept ca se pot folosi pentru a oglindi nimic, ca ele pot fi mate ....ce e minciuna?....o insiruire de cuvinte care nu oglindesc adevarul....hmmm....ce e un potentator de aroma? o substanta care substituie adevarul....Hmmmmmmm!de ce?

Naturaletea e o insusire intrinseca a vietii si totusi simtim nevoia sa o mai potentam putin.....

Iata aici premisele pentru a intelege de ce am ales sa gatesc altfel...de ce am ales sa caut alt mod de a face lucrurile, sa vin in intampinarea celor care vand himere imbracate frumos, aratandu-le ca se poate si altfel ca bucataria si cofetaria nu are nevoie de atat de multa chimie, ci are nevoie de mai multa Alchimie....de transformari ale modului cum vedem lucrurile si nu a ingredientelor....ele sunt SACRE!...noi le profanam....sau le slujim ca niste preoti cu har....

Bucataria e Biserica mea ....una dintre ele...sunt Polibisericos( nu am cuvant pentru slujitor in mai multe biserici pentur ca nu slujesc Dumnezei diferiti ci doar in locuri diferite de cult)...
pe altarul biserici azi am pus o ofranda....


...o ofranda a cofetariei crude un tort cu ananas sofran si goji...care m-a lasat sa ma daruiesc cu toata dragostea pe care o port fiecarui condiment....:) ...azi am avut o tendinta asa mai profetica :P....cum zicea un foarte bun prieten al meu....

Blatul e realizat din migdale si curmale, crema de mijloc e facuta din caju si ananas cu o abundenta ploaie de sofran si deasupra o crema de ciocolata cruda garnisita cu goji din plin.

Am folosit si unt de cacao, cocos, vanilie, miere de albine, apa de flori de portocal, putina sare ceva scortisoara in blat ( dar foarte putina)....si am pus intre straturile de crema felii de ananas....

Duminica de azi a fost un amestec....sanatos as spune de fapte si povesti....



Un comentariu:

  1. Alegerile si faptele pe care le fac eu se bazeaza mai mult pe intuitie decat pe vorba sau poveste...asa ca vreau sa te intreb cat de mult conteaza intuitia sau mai bine spus cat de mult influenteaza ea alegerile pe care le faci in ceea ce priveste gatitul?;)

    RăspundețiȘtergere